Viena no klasiskākajām Latvijas pagrīdes mūzikas "trešās paaudzes" grupām. Dibināta '80-to beigās strikti ietekmējoties no tad presē cildinātā ārzemju "jaunā viļņa" mūzikas un, kas ir pats svarīgākais, no Latvijas analogajām grupām - jau tad klasiskajiem Dzeltenajiem Pastniekiem un N.S.R.D. un vēl aktīvi funkcionējošo Bedri. Ja nu pirmās divas grupas vairāk vai mazāk tanī laikā (tad bija "trešā Atmoda" Latvijā) bija atzītas un daudzmaz oficiālas, tad Bedre nē, un tieši no Bedres ideoloģijas TUKŠĀ MUCA ietekmējās visvairāk, un iegūst izteiktu "pagrīdes" ievirzi, tā ka pati pēc laika kļūst pat vienu no vadošajām underground jaunās paaudzes grupām. Savu muzikālo karjeru TUKŠĀ MUCA uzsāk tās abu pirmatnējo līderu Aņdžoņa un Ulžoņa mājvietā Ikšķilē. Muzikāli sākotnēji tas ir uz vienkāršiem japāņu sintezatoriem balstīts jocīgs (Dz.P. un N.S.R.D. ietekmes) sintīpops, ar dažu "dzīvo" instrumentu, piem. ģitāras, iesaistīšanu, kas gan vēl daudz neko nevar dot to vājās spēlētprasmes dēļ. Vēl divi cilvēki ar kuriem cieši saistīta MUCA tajā laikā ir Marks kurš darbojās gandrīz vai vienīgi kā grupas "skaņinieks" un Mārtiņš Lablaiks, basģitārists. Grupa veic savus pirmos ierakstus ("Anarhija mazmājiņā"'89; "PO"'90; "millera raimonda personīgā lieta"'90; "tukša muca tālu skan"'91 ). 1990.g. sapazīstās ar dažām citām jaunajām pagrīdes grupām ( IBM&I, BEZ GREZNĪBAS...) un pamazām iekļaujās kopējā apritē. 1991.gada pavasarī TUKŠĀ MUCA nolemj pāriet uz "tīru"ģīitārmūziku, Andžons spēlē ģitāru un dzied, Ulžons sēžās pie bungām (viņi abi turpina rakstīt dziesmu tekstus). Pirmais šāda sastāva uznāciens uz steidža notiek Iecavas festā pavasarī un pirmajā "Kocī" (pie bungām gan tad ir Marks un Uldis Gedra). Turpmāk grupa regulāri piedalās visos pagrīdes koncertos un strādā pie sava ģitārmūzikas repertuāra (viņu ārzemju muz. prioritātes kļuvušas "mūsdienīgākas" - tas jau ir gotiskais roks, indie), un mēģina Tornī. 1992.gada pavasarī MUCA Tornī ieraksta savu ilgi loloto albumu "Smaragda pilsēta". Tas ir ļoti labi ierakstīts (joprojām, piecus gadus pēc tā ierakstīšanas, tas ir viens no tehniski labākajiem kas tapuši Torņa studijā). Tas ir konceptuāls, jāsaka arī - panaivs, bet patiess, patsmitnieku dzīves redzējuma atainojums. Tikmēr jau notiek un ir notikušas pārmaiņas grupas sastāvā (ierakstā jau piedalās Helēna Kozlova-saksafons un balss, jaunais basists Edis, par otru ģitāristu uzaicināts Jourelys (viņi abi iepriekš un paralēli ir uzturējuši fantastisku "mājas projektu" ar nosaukumu (P), underground apritē nonāk arvien jauni ārzemju underground mūzikas paraugi, un nākamā MUCAS mīlestība ir Sonic Youth. Tieši šādā sastāvā rudenī viņi ieraksta trokšņaino, bet vēl profesionāli pavājo, albumu "Soļi tumsā". Drīz pēc tam grupu atstāj Ulžons (nopietni pievēršās studijām) un Helēna. Uz bungām pāriet Jourelys, un sākās, manuprāt, grupas labākais periods. 1993.gada sākumā tiek ierakstīts trešais ģitārmūzikas albums "Trajektorija: sapņi-relejs". Es to uzskatu ne tikai par MUCAS labāko veikumu, es to uzskatu par izcilu sasniegumu visā latviešu rokmūzikā vispār, un priekš manis tas ir viens no spēcīgākajiem ierakstiem tajā! Arī nākamais albums "Mikroskops" ir ļoti labs, bet tas ir krietni paviršāk un neprofesionālāk ierakstīts. "Mikroskopā" ir daudz hitu. Grupa joprojām turpina aktīvi mēģināt un piedalīties koncertos.. 1993.gada beigās MUCA sāk izsmelt sevi un tieši tāpēc nolemj, ka laiks pārtraukt savu kopspēli. Pašā 94-ā gada sākumā ieraksta pēdējo albūmu - īso "Melnbaltā TV", sniedz lieliskas atvadu uzstāšanās un beidz pastāvēt. Pēc TUKŠĀS MUCAS tās bijušie dalībnieki savas muzikālās gaitas turpinājuši un turpina sekojošās grupās un projektos: Andžons - KARTĀGA, LATVIJAS GAAZE; Jourelys - VOICEKS VOISKA, BALOŽU PILNI PAGALMI; Helēna Kozlova - solo, SKUMJU AKMEŅI,  u.c., vēlāk arī LATVIJAS GAAZE ; Mārtiņš Lablaiks - LĪKSMĀ MASTURBĀCIJA, DILONIS, INOKENTIJS MĀRPLS, u.c.

Janis Daugavietis